Vyhledávání

Knihovna Veřejných Zakázek

Celkem 165 článků

Novinky v legislativě VZ - návrh změn nařízení vlády č. 173/2016 Sb., o stanovení závazných zadávacích podmínek pro veřejné zakázky na pořízení silničních vozidel

(18. 04. 2017)

Co bude obsahovat návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 173/2016 Sb., o stanovení závazných zadávacích podmínek pro veřejné zakázky na pořízení silničních vozidel?

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., pedag na PF MU v Brně, člen rozkladové komise ČNB v Praze a člen rozkladové komise ÚOHS v Brně

Více »

Veřejné zakázky – vybrané aspekty problematiky mimořádně nízkých nabídkových cen aneb jak to bylo dříve a jak je tomu nyní dle ZZVZ

(28. 03. 2017)

Právní úprava mimořádně nízké nabídkové ceny je stále relativně „složitá“ a vede k interpretačním problémům, proto se ji budeme v následujícím textu věnovat.

Cui bono? Hlavním smyslem institutu mimořádně nízké nabídkové ceny je chránit zadavatele před situací, kdy uchazeč ve své nabídce uvede cenu, u níž vznikají silné důvodné pochybnosti o řádném plnění veřejné zakázky. Zmíněný fakt by v průběhu realizace předmětu plnění veřejné zakázky mohl vést k zvýšenému riziku kupříkladu nedokončení veřejné zakázky, nebo k jejímu nekvalitnímu splnění, případně k  intenzivní snaze o navyšování původní nabídkové ceny uchazeče a tedy zbytečnému mrhání veřejnými penězi.

Jinak vyjádřeno, smysl institutu mimořádně nízké nabídkové ceny možno chápat jako pojistku zadavatele v případech, kdy uchazeč s cílem zvítězit ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku předloží cenu, za kterou není možno zakázku realizovat.

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., pedagog na PF MU v Brně,člen rozkladové komise ČNB v Praze a člen rozkladové komise ÚOHS v Brně

Více »

Aktuální problémy - Uzavřená smlouva. Musí veřejný zadavatel publikovat totéž dvakrát?

(08. 03. 2017)

Zákon č. 134/2016 Sb. v ustanovení § 219 odst. 1 veřejnému zadavateli stanoví povinnost uveřejnit na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků. Obdobná povinnost je dána zákonem o registru smluv, konkrétně jeho ustanovením § 5 odst. 2. Musí veřejný zadavatel publikovat totéž dvakrát?

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., pedagog na PF MU v Brně,člen rozkladové komise ČNB v Praze a člen rozkladové komise ÚOHS v Brně

Více »

Registr smluv a několik drobnějších otazníků

(01. 02. 2017)

Několik otázek k zákonu č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

Vymezení otázek: Dopadá zákon o registr smluv i na dobrovolné svazky obcí? Od 1. 7. 2017 prý dochází k určitému zpřísnění tohoto zákona? Je pravda, že některé smlouvy, např. při povodních či jiných přírodních kalamitách nebude zapotřebí v registru smluv publikovat? Jaký je vztah zákona o registru smluv a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím? 

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., pedagog na PF MU v Brně,člen rozkladové komise ČNB v Praze a člen rozkladové komise ÚOHS v Brně

Více »

ZZVZ – Vyloučení účastníka zadávacího řízení (díl třetí)

(31. 01. 2017)

Třetí díl článku k tématu vyloučení účastníka zadávacího řízení dle ZZVZ. 

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., pedagog na PF MU v Brně,člen rozkladové komise ČNB v Praze a člen rozkladové komise ÚOHS v Brně

Více »