Vyhledávání

Knihovna Veřejných Zakázek

Celkem 165 článků

Prokázání rovnocennosti dodavatelem nabízeného plnění

(07. 11. 2018)

Zákon umožňuje zadavatelům použít při stanovení technických podmínek přímé nebo nepřímé odkazy na určité dodavatele nebo výrobky, případně i na patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu, pokud vymezení technických podmínek bez těchto odkazů nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. U každého takového označení však zadavatel musí uvést možnost nabídnout rovnocenné řešení. Dosud ne zcela vyřešenou otázkou v této souvislosti bylo, v jakém okamžiku má dodavatel prokázat, že jím poskytované plnění je skutečně rovnocenné. Odpověď na tuto otázku nabízí aktuální rozsudek Soudního dvora Evropské unie.

Mgr. Maroš Sovák, KROUPAHELÁN advokátní kancelář, s.r.o.

Více »

Limity požadavků na reference v případě veřejných zakázek na stavební práce

(16. 10. 2018)

Veřejný zadavatel je  oprávněn k prokázání splnění technické kvalifikace požadovat seznam stavebních prací provedených dodavatelem za posledních 5 let (tzv. reference). V praxi však může dojít k situaci, kdy požadavky veřejného zadavatele na reference budou nepřiměřené a neodůvodněné, což povede k omezení možnosti účasti dodavatelů v zadávacím řízení, jinými slovy k omezení soutěže. Konkrétním příkladem může být spojení několika požadavků do jediné reference, přestože takové spojení neodůvodňují objektivní okolnosti. Právě tímto případem se zabýval Krajský soud ve svém rozhodnutí 62 Af 2/2017-79.

Mgr. Ondřej Hanák, KROUPAHELÁN advokátní kancelář, s.r.o. 

Více »

K zadávání veřejných zakázek - nejvýznamnější problémy ze zjištění ÚOHS za rok 2017

(11. 10. 2018)

Shrnutí Výroční zprávy o stavu veřejných zakázek v České republice za rok 2017 vydané Ministerstvem pro místní rozvoj, aneb nejvýznamnější problémy ze zjištění ÚOHS za rok 2017.

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., právník a VŠ pedagog

Více »

Náležité odůvodnění druhostupňového správního rozhodnutí, aneb k jednomu praktickému otazníku

(21. 09. 2018)

V článku naleznete pojednání k otázce, zda je přípustné, aby se v rámci odůvodnění druhostupňového rozhodnutí odvolacího správního orgánu (v našem případě na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže) opakovala např. určitá data, souvětí či pasáže, de facto převzaté z napadeného prvostupňového rozhodnutí. Anebo zda musí správní „druhostupňový“ orgán v rámci odůvodnění přinášet vždy nové informace a právní myšlenky, které prvostupňový správní orgán neuplatnil? Možno tvrdit, že takové „opakující se“ druhostupňové rozhodnutí trpí vadou nepřezkoumatelnosti.

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., právník a VŠ pedagog

Více »

K zadávání veřejných zakázek - nejvýznamnější problémy ze zjištění NKÚ za rok 2017

(05. 09. 2018)

Text se stručně věnuje oblasti práva zadávání veřejných zakázek z pohledu kontrol Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) za uplynulý rok.

JUDr. Petr Kolman, Ph.D., právní pedagog

Více »