ÚOHS-S0085/2025/VZ-09061/2025/500
Věc | Rekonstrukce fotbalového hřiště na UMT Třebíč – DESIGN & BUILD |
---|---|
Datum vydání | 10.03.25 |
Instance | I. |
Související dokumenty | |
Zdroj | https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-23069.html |
I. Stupeň ÚOHS (S) | ÚOHS-S0085/2025/VZ-09061/2025/500 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 7. 2. 2025 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou
- zadavatel – SK Fotbalová škola Třebíč, z.s., IČO 66610591, se sídlem Vrchlického 990, Borovina, 674 01 Třebíč,
- navrhovatel – PROLEMAX s.r.o., IČO 26342057, se sídlem Skladová 2438/6, 326 00 Plzeň,
ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce fotbalového hřiště na UMT Třebíč – DESIGN & BUILD“ ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném dne 20. 12. 2024 uveřejněním výzvy k podání nabídek z téhož dne na profilu zadavatele pod systémovým číslem P24V00291786,
vydává toto
usnesení:
Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – PROLEMAX s.r.o., IČO 26342057, se sídlem Skladová 2438/6, 326 00 Plzeň – ze dne 7. 2. 2025 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – SK Fotbalová škola Třebíč, z.s., IČO 66610591, se sídlem Vrchlického 990, Borovina, 674 01 Třebíč – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce fotbalového hřiště na UMT Třebíč – DESIGN & BUILD“ ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném dne 20. 12. 2024 uveřejněním výzvy k podání nabídek z téhož dne na profilu zadavatele pod systémovým číslem P24V00291786, se podle § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť citovaný zadavatel prostřednictvím „Rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 6. 2. 2025, jež bylo dne 7. 2. 2025 uveřejněno na profilu zadavatele a doručeno účastníkům zadávacího řízení, citované zadávací řízení zrušil.
Odůvodnění
1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání veřejné zakázky a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 7. 2. 2025 návrh navrhovatele – PROLEMAX s.r.o., IČO 26342057, se sídlem Skladová 2438/6, 326 00 Plzeň (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – SK Fotbalová škola Třebíč, z.s., IČO 66610591, se sídlem Vrchlického 990, Borovina, 674 01 Třebíč (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce fotbalového hřiště na UMT Třebíč – DESIGN & BUILD“ ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném dne 20. 12. 2024 uveřejněním výzvy k podání nabídek z téhož dne na profilu zadavatele[1] pod systémovým číslem P24V00291786 (dále jen „veřejná zakázka“ nebo „zadávací řízení“).
2. Úřad obdržel uvedený návrh dne 7. 2. 2025 a tímto dnem bylo podle § 249 zákona ve spojení s ustanovením § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.
3. Návrh směřuje proti zadávacím podmínkám. Navrhovatel brojí proti délce lhůty pro podání nabídek, zvolení metody „design and build“ v zadávacím řízení, nastavení technické kvalifikace, stanovení technické specifikace požadovaného umělého trávníku, nastavení hodnotících kritérií, nepřezkoumatelnosti části rozhodnutí o námitkách a požadavku na doložení čestné prohlášení ve vztahu k ruským a běloruským subjektům. Navrhovatel navrhuje zrušení zadávacího řízení.
4. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou zadavatel a navrhovatel.
5. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení přípisem ze dne 11. 2. 2025.
6. Dne 21. 2. 2025 byla Úřadu v souladu s § 262a odst. 1 zákona zpřístupněna dokumentace o zadávacím řízení v rámci certifikovaného elektronického nástroje.
7. Dne 28. 2. 2025 bylo Úřadu doručeno nedatované vyjádření zadavatele k návrhu. Zadavatel se ve svém vyjádření nejprve věcně vyjadřuje k návrhu navrhovatele a závěrem uvádí, že „zadávací řízení bylo navíc již dne 6.2.2025 zrušeno na základě ustanovení § 127 odst. 2 písm. d) a e) ZZVZ.“
8. Součástí zpřístupněné dokumentace o zadávacím řízení byl dokument s názvem „Rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 6. 2. 2025 (dále jen „rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“), kterým zadavatel dle § 127 odst. 2 písm. d) a e) zákona zadávací řízení zrušil, neboť „zadavatel nemá podanou žádost o dotaci, kde předpokládal získání financí ve výši 70 % z celkových nákladů na realizaci veřejné zakázky, nemůže danou veřejnou zakázku realizovat.“ Z certifikovaného elektronického nástroje vyplývá, že zadavatel v souladu s § 53 odst. 8 zákona rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení uveřejnil na profilu zadavatele dne 7. 2. 2025. Téhož dne bylo rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení doručeno účastníkům zadávacího řízení.
9. Podle ustanovení § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zadávací řízení zrušil.
10. S ohledem na skutečnost, že zadavatel rozhodnutím o zrušení zadávacího řízení ze dne 6. 2. 2025 přezkoumávané zadávací řízení zrušil, přičemž tak došlo k naplnění zákonem předpokládané hypotézy uvedené v § 257 písm. g) zákona, Úřadu nezbývá než zahájené správní řízení ve smyslu předmětného ustanovení zákona zastavit.
11. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možné nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil.
12. S ohledem na uvedené rozhodl Úřad podle § 257 písm. g) zákona o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.
Poučení
Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 602 00 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
otisk úředního razítka
Mgr. Markéta Dlouhá
místopředsedkyně
Obdrží:
1. SK Fotbalová škola Třebíč, z.s., Vrchlického 990, Borovina, 674 01 Třebíč
2. PROLEMAX s.r.o., Skladová 2438/6, 326 00 Plzeň
Vypraveno dne:
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy