Odkazy na specifická označení v zadávacích podmínkách aneb běžná praxe zadavatelů vs. krutá realita ÚOHS

Rádi byste dodavatelům v zadávacích podmínkách přiblížili vaši představu o předmětu veřejné zakázky odkazem na konkrétní výrobek nebo třeba výrobce? Máte s nějakou značkou nebo výrobkem dobrou zkušenost a chcete, aby vámi poptávaný předmět veřejné zakázky měl právě takové parametry a kvalitu, a proto se chystáte inspirovat dodavatele odkazem na produkty této značky? Pokud ano, měli byste věnovat tomuto článku pozornost. Může vám to ušetřit čas i peníze. Právě uvádění takových odkazů je jedním z nejčastějších pochybení zadavatelů při vymezení zadávacích podmínek. Tato zdánlivě drobná „neřest“ nezůstává bez povšimnutí a ÚOHS ji bez milosti trestá nemalými pokutami. 

Pro zobrazení celého článku se prosím zaregistrujte nebo přihlašte.