Aktuality
Rozšíření LeXikonu VZ
(05. 10. 2016)Více »
Vážení uživatelé LeXikonu VZ,
s příchodem nového zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek se dojde i ke změně (rozšíření) LeXikon VZ. Díky změně Vám nabídne více možností vyhledávání nových informací a zároveň jsme pro Vás připravili Knihovnu VZ, kde budete moci najít články nejenom k novému zákonu. Změna je plánována na 17.10.2016.
Věříme, že i díky změně produktu, nám zachováte věrnost.
Kasační stížnost podepsaná předsedou Úřadu nestačí
(19. 08. 2015)Více »
Nejvyšší správní soud odmítl kasační stížnost Úřadu na ochranu hospodářské soutěže ve věci IFM GROUP a.s., když sepsána byla zaměstnankyní úřadu s právním vzděláním, ale podepsána a podána byla osobou bez právnického vzdělání, předsedou Úřadu. Úřad byl několikrát vyzván k nápravě, ale kasační stížnost relevantně nedoložil, že jeho zaměstnanec nebo člen, který za něj jedná nebo jej zastupuje, má vysokoškolské právnické vzdělání
Jak Nejvyšší správní soud uvedl: „výjimka z povinného zastoupení advokátem v řízení o kasační stížnosti se neuplatní, pokud pověřený zaměstnanec, jenž má předepsané právnické vzdělání, za stěžovatele v řízení nejedná. Za jednání ve smyslu citovaného ustanovení zákona se přitom považuje nejen účast na jednání soudu, ale též písemná podání vůči němu učiněná. Absence úkonů pověřeného zaměstnance má za následek nedostatek podmínek řízení o kasační stížnosti podle § 46 odst. 1 písmeno a) s. ř. s. ve spojení s § 120 s. ř. s.“
Nejvyšší správní soud sice změnil praxi, když neakceptoval podanou a podepsanou kasační stížnost předsedou Úřadu s doložením, že zaměstnanec úřadu má právní vzdělání, tato dosavadní praxe však nebyla zcela v souladu se zákonem. Nejedná se rovněž o exces jednoho senátu, neboť toto usnesení bude zveřejněno ve Sbírce rozhodnutí.
Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 17. 6. 2015, č. j. 6 As 100/2014-72.
LeXikon VZ byl upraven v souladu se zákonem č. 40/2015 Sb.
(16. 03. 2015)Více »
Novela zákona účinná od 6. 3. 2015
(09. 03. 2015)Více »
Dne 6. 3. 2015 vyšel ve Sbírce zákonů zákon č. 40/2015 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Zákon nabyl účinnosti dnem jeho vyhlášení. Tato změna bude co nejdříve promítnuta také do LeXikonu VZ.
Partner konference Asociace pro veřejné zakázky
(28. 07. 2014)Více »
Dne 19. 6. 2014 jsme se jako partneři účastnili konference "Bezpečná plavba v nestabilních vodách, aneb pojďte s námi na palubu českého zadávání" Asociace pro veřejné zakázky. Konference se tentokrát uskutečnil na netradičním místě, a to na palubě lodi GolfYacht Prague hotelu na Rohanském ostrově. http://www.asociacevz.cz/aktivity-avz/936-konference-avz
Odůvodnění Krajského soudu v Brně ze dne 13. 6. 2014, č. j. 62 Af 20/2013-79, vyjádření se hodnotící komise k mimořádně nízké nabídkové ceně
(04. 07. 2014)Více »
Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce podaná Tribunale regionale di giustizia amministrativa di Trento (Itálie) dne 7. února 2014 – Orizzonte Salute - Studio Infermieristico Associato v. Azienda Pubblica di Servizi alla persona «San Valentino» a další
(04. 07. 2014)Více »
Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce podaná Tribunale Amministrativo Regionale per il Piemonte (Itálie) dne 3. února 2014 – CASTA a další v. A.S.L. di Ciriè, Chivasso e Ivrea (ASL TO4) a Regione Piemonte (Věc C-50/14)
(04. 07. 2014)Více »
Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce podaná Oberlandesgericht Koblenz (Německo) dne 11. března 2014 – RegioPost GmbH & Co. KG v. Stadt Landau (Věc C-115/14)
(04. 07. 2014)Více »
Armádní servisní uvedla u zakázky nesprávný CPV kód a omezila tak okruh uchazečů
(09. 06. 2014)Více »
Velešín přidělil zakázku bez zadávacího řízení
(22. 05. 2014)Více »
Stali jsme se sponzorem konference Rizika v praxi veřejných zakázek v předvečer nového ZVZ
(05. 05. 2014)Více »
Dasonele a.s. se spolu s LeXikonem VZ stalo sponzorem konference Rizika v praxi veřejných zakázek v předvečer nového ZVZ, která se koná po hlavičkou odborného časopisu Veřejné zakázky v praxi.
Konference se uskuteční 28. 5. 2014 v Praze, vice informací naleznete zde.
Klášterci nad Ohří hrozí sankce za neopodstatněné požadavky na kvalifikaci
(16. 04. 2014)Více »
Vojenská zdravotní pojišťovna je zadavatelem, na nábor pojištěnců měla vypsat zakázku
(10. 04. 2014)Více »
Krajská nemocnice Liberec vybrala nabídku uchazeče, který měl být vyloučen
(10. 04. 2014)Více »
Panochova nemocnice v Turnově stanovila diskriminační ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady
(10. 04. 2014)Více »
ŘSD použilo při výměně svodidel na R46 jednací řízení bez uveřejnění neoprávněně
(10. 04. 2014)Více »
Úřad uložil pokutu a zakázal plnění smlouvy na svoz odpadu v Příbrami
(01. 04. 2014)Více »
Uzavřením smlouvy o budoucí nájemní smlouvě došlo k obcházení zákona
(14. 03. 2014)Více »
Původním záměrem zadavatele bylo pronajmout své pozemky s jejich následným odprodejem za účelem vybudování polyfunkčního parkovacího domu. Poté, co zadavatel provedl výběr dodavatele, přehodnotil svůj záměr a vybraný uchazeč, společnost Namiro s. r. o., přepracoval svůj původní projekt na vybudování polyfunkčního domu s převahou standardně vybavených kancelářských prostor, které si zadavatel hodlal v budoucnosti pronajmout. Město Olomouc uzavřelo ještě před zahájením výstavby a kolaudací objektu s vybraným uchazečem smlouvu o budoucí nájemní smlouvě. Uzavřením smlouvy o budoucí nájemní smlouvě na neexistující nemovitost dochází k obcházení zákona.
Úřad ve svém rozhodnutí uvádí, že uzavření smlouvy o budoucí nájemní smlouvě a postup zadavatele před jejím uzavřením vykazují všechny znaky veřejné zakázky, konkrétně podlimitní veřejné zakázky na stavební práce, neboť zadavatel měl za pronajaté nebytové prostory zaplatit roční nájem ve výši téměř 22 milionů korun. Zadavatel ani nepředpokládal vyhlásit zadávací řízení, neboť k provedení stavebních prací zavazovala vybraného uchazeče předmětná smlouva.
Z uvedených skutečností Úřad dovodil, že předmětem šetřeného případu je veřejná zakázka, jejímž předmětem je výstavba nebytových prostor vybraným uchazečem za účelem jejich případného budoucího pronájmu zadavateli za splnění podmínek stanovených ve sjednané smlouvě o budoucí nájemní smlouvě. Výsledkem uzavřené smlouvy tak bude plnění spočívající v provedení stavebních prací odpovídajících zadavatelovým potřebám a požadavkům, za které zadavatel zaplatí vybranému uchazeči nájem. Bylo tedy nezbytné, aby zadavatel při zadávání veřejné zakázky postupoval v souladu se zákonem. Nelze vyloučit, že by obdržel i ekonomicky výhodnější nabídky jiných dodavatelů.
Převzato z Aktualit z veřejných zakázek Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže [cit. 2014-03-14], dostupné na http://www.uohs.cz/cs/informacni-centrum/tiskove-zpravy/verejne-zakazky/1780-uzavrenim-smlouvy-o-budouci-najemni-smlouve-doslo-k-obchazeni-zakona.html.
Krajská zdravotní nepostupovala v souladu se zákonem při nákupu přístrojů
(12. 02. 2014)Více »
Změna usnesení vlády č. 343, k používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při vynakládání finančních prostředků
(06. 02. 2014)Více »
Úprava dle zákonného opatření Senátu
(30. 12. 2013)Více »
Znění zákona uvedené v Lexikonu VZ je od dnešního dne upraveno v souladu se zákonným opatřením senátu č. 341/2013 Sb., které nabývá účinnosti dne 1. 1. 2014.
Je nutné brát na zřetel, že některé texty přiřazené ke znění zákona nemusí plně korespondovat s tímto zněním zákona.